Most of the music shared on this blogare collected from internetI amalways looking and trying to pick out the best musichas the best sound quality to share with everyone, but sometimes unavoidable shortcomingshope you comment.
Thanks for visiting!

Wednesday, October 1, 2014

Claros de luna: Beethoven y Debussy


De las 32 sonatas para piano de Ludwig van Beethoven, la “Sonata nº 14 en do sostenido menor, Op. 27, nº 2, Claro de Luna” es una de las que goza de mayor popularidad por su primer movimiento, un adagio sostenuto que transmite paz y serenidad. Lo escucharemos en la versión orquestal de W. Piston.
La “Suite Bergamasque” de Claude Debussy fue publicada en 1905 en su versión para piano. Más tarde sería orquestada por otros músicos. El célebre Claro de Luna es una de las más bellas páginas de esta Suite que aquí escucharemos en la versión de Mouton.
La grabación es de la Orquesta Boston Pops bajo la dirección de Arthur Fiedler.

The “Sonata n. 14 in Cis-Moll, Op. 27, n. 2, Moonlight” is one of the most popular of the Ludwig van Beethoven’s 32 sonatas for piano because of its first part, an adagio sostenuto that gives peace and serenity. The orchestral version is by W. Piston.
The Claude Debussy’s “Bergamasque Suite” was first published in 1905 in his original version for piano. Later should be orchestrated by other musicians. The remarkable
Clair de Lune is one of the most beautiful parts of this Suite, here orchestrated by Mouton.
The recording is by the Boston Pops Orchestra under the conduction of Arthur Fiedler.


Catálogo (Catalogue): RCA 3-26053
Edición (Edition): sin fecha/no date (1956?)

Cara (Side) 101 Claro de Luna, de la Sonata nº 14 para piano (Beethoven)

Cara (Side) 202 Claro de Luna, de la Suite Bergamasque (Debussy)

Descargar (Download): AQUÍ