Most of the music shared on this blogare collected from internetI amalways looking and trying to pick out the best musichas the best sound quality to share with everyone, but sometimes unavoidable shortcomingshope you comment.
Thanks for visiting!

Friday, September 5, 2014

Maurice Ravel: "Daphnis et Chloé", la lectura de Lorin Maazel



A principios del siglo XX, la actuación en París de los Ballets Rusos con Sergei Diaghilev a la cabeza causaba una fuerte impresión tanto en el público como en los artistas. Muy pronto Diaghilev comenzó a encargar música para sus ballets a compositores del momento para ampliar su repertorio, inicialmente compuesto por obras de Rimsky, Borodin y otros autores rusos. Así fue como Maurice Ravel recibió el encargo de componer Daphnis et Chloé. El libreto propuesto no le gustó, así que introdujo numerosas modificaciones. Tampoco le gustaba escribir música al servicio de un cuadro de bailarines, así que la obra (cuya gestación fue muy larga y difícil) fue subtitulada por Ravel como “Sinfonía coreográfica”, queriendo dar a entender que la música era lo importante. Dicen sus biógrafos que a Diaghilev no le gustó y fue gracias a la insistencia del editor que aceptara estrenarla en 1912. La crítica la recibió con división de opiniones. Actualmente, sin embargo, está considerada la obra raveliana de mayor altura de cuantas compuso para la escena.

In the early 20th century, the performances in Paris by the Ballets Russes withSergei Diaghilev at the head caused a strong impression on both audiences and artists. Diaghilev soonbegan to commission music for his ballets to composers of the time to expand his repertoire, initially made of works by Rimsky, Borodin and other Russian authors. So it was that Maurice Ravel was commissioned to compose Daphnis et Chloe.The proposed scriptdid not like him, so he introduced numerous amendments. Neither liked to write music to the service of a cadre of dancers, so the work (whose gestation was long and difficult) was subtitled byRavel as "choreographic symphony", meaning that music was the very important. Ravel's biographers say that Diaghilev did not like it and it was thanks to his publisher that accepts release it in 1912. The criticism received it with divided opinions. Currently, however, is considered the tallestRavel work among others composed for scene.

Versión:

Coro y Orquesta de Clevenland
Dir. Lorin Maazel

Catálogo (Catalogue): Decca SXL 6703
Edición (Edition): 1978

Cara (Side) 1
01 Parte I

Cara (Side) 2
02 Parte II
03 Parte III